технологія розвивального навчання в початковій школі
Педагогічні умови впровадження технології модульно-розвивального навчання у початковій школі ЗМІСТ ВСТУП РОЗДІЛ 1. ПЕДАГОГІЧНІ ТЕХНОЛОГІЇ ПОЧАТКОВІЙ ОСВІТІ 1.1. Поняття «педагогічна технологія» 1.2. Модульне навчання як інноваційна система шкільної освіти 1.3. Модульно-розвивальна система навчання в педагогічній науці та практиці РОЗДІЛ 2. Методика впровадження моддульно-розвивального навчання у початковій школі 2.1. Використання технології модульного навчання в початковій школі. Наукова робота на урок Самоосвіта скачати.
Главная Педагогика Реалізація технології розвивального навчання на уроках рідної мови в початковій школі. < Пред. СОДЕРЖАНИЕ. Для якісного оновлення уроку початкових класів у центр уваги потрібно виносити організацію навчальної діяльності учнів залежно від її змісту і готовності дітей. Як зазначав Г.Костюк, учні можуть засвоїти лише те, до чого вони готові, а ця готовність є проявом їхнього загального розвитку, що передбачає крім навчання, й інші зовнішні та внутрішні умови. Доступність того чи іншого навчального матеріалу визначається співвідношенням умов, які висуваються цим матеріалом перед учнями і рівнем розвитку їхніх можливостей.
Найпоширенішими у масовій початковій школі є варіанти системи розвивального навчання, розроблені науковими колективами під керівництвом російських психологів і педагогів Леоніда Занкова (1901—1977), Даниїла Ельконіна (1904—1977) і Василя Давидова (1930—1998). У тісному контакті з педагогами-практи-ками вони створили повний комплект підручників для початкової школи. Ці технології як самодостатні дидактичні системи широко впроваджують поряд з традиційним навчанням у школах Києва, Харкова, Севастополя, Миколаєва, Херсона та ін. Історико-педагогічні засади проблеми розвитку. Проблема розвитку існу.
Розвивальні проблемно-пошукові технології навчання орієнтовані на розвиток розумової діяльності школярів. Системи розвивального навчання Л.В. Занкова, Д.Б. Ельконіна, В.В. Давидова, В.В. Рєвкіна добре відомі фахівцям початкової школи. Розвивальні технології навчання вчать дитину розмірковувати, виявляючи діалектичне, системне, функціональне, логічне мислення, що впливає на розвиток творчих здібностей. Подано колективний педагогічний досвід із розвитку різних типів мислення.
Технологія розвивального навчання Д.Б. Ельконіна - В.В. Давидова. Проблема розвивального навчання має тривалу історію становлення, яка випливає з рішення проблеми співвідношень навчання й розвитку. Термін «розвивальне навчання» належить швейцарському педагогу Йоганну Песталоцці, одному із засновників теорії елементарної освіти. Цю ідею К.Д. Ушинський назвав «великим відкриттям Песталоцці» й усіляко розвивав її у своїх підручниках («Рідне слово», «Дитячий світ»), особливо у фундаментальній праці «Людина як предмет виховання» [3, с. 126]. Слід зазначити, що у працях багатьох видатних учених були.
Технологія розвивального навчання. «…Я повинен пізнати світ і себе, я потребую життєвих експериментів. В історії школи та науки проблема розвивального навчання учнів. Педагогічні погляди Арістотеля (384—322 рр. до н.е.) ви значені в трактаті "Про душу", де він аналізує різні сторони психіки: мислення, пам'ять, емоції тощо. Розвивальне навчання — такий процес діяльності учнів, у ході якого кожна дитина повинна самостійно або з допомогою вчителя осмислити матеріал, творчо застосувати його в нестандартних умовах та свідомо запам'ятати для дальшого навчання. При цьому відбувається самовдосконалення та самовираження дитини.
Технології розвивального навчання. Розвивальне навчання базується на понятті «зона найближчого розвитку», сформульованого Л.С.Виготським. У 50-х роках ХХ століття воно розроблялося двома науково-практичними колективами, очолюваними Л.В.Занковим і Д.В.Ельконіним для початкової школи. Основні дидактичні принципи концепції Л.Занкова: 1. Навчання на високому рівні трудності. 2. Провідна роль теоретичних знань. Основна відмінність розвивального навчання від традиційного в цілях навчання: мета традиційної (початкової) школи – навчити дитину читати, писати, рахувати; мета розвивального навчання – сформувати в дитини конкретні здібності (рефлексії, аналізу, планування) до самовдосконалення.
Технології розвивального навчання. Розвивальне навчання базується на понятті «зона найближчого розвитку», сформульованого Л.С.Виготським. У 50-х роках ХХ століття воно розроблялося двома науково-практичними колективами, очолюваними Л.В.Занковим і Д.В.Ельконіним для початкової школи. Основні дидактичні принципи концепції Л.Занкова: 1. Навчання на високому рівні трудності. 2. Провідна роль теоретичних знань. Основна відмінність розвивального навчання від традиційного в цілях навчання: мета традиційної (початкової) школи – навчити дитину читати, писати, рахувати; мета розвивального навчання – сформувати в дитини конкретні здібності (рефлексії, аналізу, планування) до самовдосконалення.
технологій на уроках в початковій школі. Виклад основного матеріалу. Відповідно до класифікації педагогічних технологій за. типом організації та управлінням пізнавальною діяльністю дослідниками чітко виокремлено. ігрові технології [1, с. 74]. Розвивальний потенціал гри закладений у самій її природі. У грі одночасно уживаються добровільність і обов'язковість, розвага і напруга, містика і реальність, відокремленість від буденного і постійний зв'язок з ним, емоційність і раціональність, особиста зацікавленість і колективна відповідальність[9, с.128]. Для молодших школярів гра - це реальне життя, тільки більш концентроване, насичене героями та подіями [2, с.42]. Висновок.
Прогресивні зміни в українському суспільстві потребують приділити особливу увагу гармонійному розвитку творчої особистості, вихованню всебічно освіченої людини, яка має яскраву індивідуальність, може приймати зважені рішення за складних умов сучасності, усвідомлювати глобальні проблеми людства та національні проблеми і намагатися прийняти посильну участь у їх вирішенні Це потребує від суспільства повернутися обличчям до людини, її особистості, спрямувати зусилля на прогресивний розвиток національної освіти Згідно з законом України „Про освіту”, основними принципами її розбудови є створення ум..
Технології розвиваючого навчання. Розвиваюча освітня технологія, про концепцію якої йшлося в попередніх розділах, - це впорядкована сукупність дій, операцій і процедур, спрямованих на розвиток особистості учня. Дана технологія інструментально забезпечує досягнення діагностується результату в аналізі педагогічних ситуацій, що утворюють інтеграційне єдність форм і методів навчання при взаємодії учнів і педагогів в процесі розвитку індивідуального стилю діяльності. Можна помітити, що в даному визначенні відзначені важливі аспекти розвиваючих освітніх технологій: - цільова установка на розвиток ос.
В історії школи та науки проблема розвивального навчання має давнє коріння. Уперше цю проблему сформулювали давньогрецькі філософи – Платон, Арістотель, Сократ. На створення нової української школи, зокрема на розвиток розумових навиків, вказувала і Софія Русова. На початку 30-х років психолог Л. Виготський обґрунтував можливість та доцільність навчання, орієнтованого на розвиток дитини. Дана концепція була підтримана Д. Ельконіним та В. Давидовим. Розвивальне навчання – це такий процес діяльності учнів, у ході якого кожна дитина повинна самостійно або з допомогою вчителя осмислити матеріал, творчо застосувати його в нестандартних умовах та свідомо запам ’ ятовувати для дальшого навчання.
★ Що можна вважати сучасними інноваційними педагогічними технологіями в початковій школі, яка підпадає під Концепцію Нової української школи. ☯ Виокремлено технології НУШ, ★ наголошено на інтегрованому навчанні як на сучасній актуальній педагогічній технології та інших методиках навчання ★★★.
Способи реалізації технології розвивального навчання Для реалізації технології розвивального навчання учителю необхідно не лише адаптувати її до конкретної навчальної ситуації, а й забезпечити принципово інший тип взаємодії з учнями. Можливості і характер взаємодії учителя й учнів, тобто їх участі у розв'язанні навчального завдання, обумовлюються його змістом і умовами розв'язання. Оскільки навчальні завдання в традиційному і розвивальному навчанні, принципово відрізняються, суттєві відмінності має і взаємодія між учителем та учнями у процесі розв'язання цих завдань.
Технологи розвивального навчання. Кожна навчальна технологія спирається на певні теоретичні засади. У цьому випадку ними стали концептуальні положення систем розвивального навчання Л.С.Виготського, Л.В.Занкова, В.В.Давидова, Д.Б.Ельконіна. Л.С.Виготський обґрунтував можливість навчання, орієнтованого на розвиток дитини як свою головну мету. Л.В.Занков в основу своєї дидактичної системи для початкових класів поклав положення Л.С.Виготського про те, що навчання йде попереду розвитку і вибудовується не тільки на завершених циклах розвитку, а насамперед на тих психічних функціях, які ще не дозріли. Структура його системи базується на основі кількох головних принципів
Технологія діяльнісного методу (ТДМ) навчання (включає структуру сучасного уроку і системну типологію уроків), яка дозволяє замінити методи пояснення нового матеріалу на уроках у початковій школі побудовою усвідомлених учнями способів самостійного «відкриття» нових знань, проектування способів вирішення завдань, корекції та самооцінки власної діяльності, рефлексії її результатів. •Хто ще хоче сказати? Мета пошуку – вирішення навчальної проблеми. Вчитель допомагає учням відкрити нові знання і організує навчання на уроці таким чином, щоб учні отримували не готове знання, а здобували його в процесі власної навчальної діяльності.
Коментарі
Дописати коментар