технологія проблемного навчання

Технології проблемного навчання. Для стимулювання пошукової, самостійної діяльності учнів вже багато років в системі освіти широко використовується проблемне навчання. Його психологічною основою є протиріччя, що виникає в свідомості учня, між тим, якими знаннями він вже володіє, і тим, що необхідно знати, щоб розібратися в запропонованій педагогом проблеми, проблемної ситуації.


Технологія проблемного навчання найбільш популярна у всіх сферах освіти. Отримала своє поширення в 20-30-х роках в радянській і зарубіжній школі. Заснована була на теоретичних положеннях американського філософа, психолога і педагога Дж. Дьюї. Систематизатором цього навчання в Росії стали І. Л. Лернер, М. М. Скаткін. Проблемне навчання отримало свою назву в зв'язку з тим, що його моделювання спрямоване на створення інноваційної пізнавальної середовища.


Сучасна педагогічна технологія проблемного навчання має широкий спектр можливостей у плані інтенсифікації та активізації навчального процесу. Проблемне навчання – інтегроване поняття, що поєднує в собі принципи розвивального навчання, принципи й методи диференційованого підходу, інноваційність.


Сутність і зміст циклових навчальних дисциплін на основі технології моделюючого навчання. Специфіка формування мети в рамках технології проблемного навчання. Аналіз особливостей технології програмованого навчання. Перспективи індивідуалізації навчання.


В даній презентації розглянуто теоретичні аспекти впровадження технології проблемного навчання та продемонстровано досвід впровадження даної технології на. Про матеріал. В даній презентації розглянуто теоретичні аспекти впровадження технології проблемного навчання та продемонстровано досвід впровадження даної технології на уроках математики. Перегляд файлу. Попередній слайд 1 / 30 Наступний слайд. Зміст слайдів. Номер слайду 1.


Особливості організації пізнавальної самостійності школярів. Історико-педагогічні передумови та психологічні основи проблемного навчання, аналіз його переваг та недоліків. Аналіз основних ідей теорії проблемного навчання у працях відомих педагогів світу.


Реферат Технологія проблемного навчання. Тема: Курсовые проекты. Зміст. 4. Система методів проблемного навчання. 5.Структура проблемного уроку. А) Метод монологічного викладу. Б) Методи рассуждающего викладу.


Презентація "Умови впровадження технології проблемного навчання у навчальний процес. Система методів проблемного навчання". В стислому вигляді викладено основи цієї технології та особливості впровадження у освітній процес.. Презентація на урок Педагогіка скачати.


Третім етапом у реалізації технології проблемного навчання є висунення гіпотез щодо шляхів розв'язання сформульованої проблеми. Гіпотеза – це своєрідна стратегія вирішення проблеми. її створення можливе тільки тоді, коли учні дуже глибоко вникнуть у суть самої проблеми, осмислять її глибину. Взагалі кажучи, в ході уроку учні разом з учителем можуть висунути декілька гіпотез вирішення поставленої проблеми. Кожну з них необхідно перевірити.


Можемо виділити схожі риси проблемного навчання з видами особистісно-орієнтованих технологій : технологія вільного виховання (розвиток самостійності, виховання самомотивації учнів); гуманно-особистісна технологія (пошана до дитини, оптимістична віра в її потенціал, усебічна підтримка розвитку особистості); технологія співпраці (партнерство, рівність, співпраця і співтворчість учителя й учня при створенні проблемних ситуацій високого рівня).


Концептуальною основою проблемного навчання, на наш погляд, є теорія проблемного навчання, розроблена і застосована в 1894 р. амери-канським філософом, психологом і педагогом Дж. Д'юї, що одержав пода-льший розвиток у працях, зокрема, французьких вчених і педагогів А. Бассиса, М. Юбера, вітчизняних учених: А. В. Брушлинського, Т. А. Ільїної, І. А. Ильницької, А. М. Матюшкіна, М. І. Махмутової й ін-ших. Ідея проблемного навчання не нова.


Характеристика технологій проблемного навчання. Проблема технологізації навчально-виховного процесу була актуальною в усі періоди розвитку цивілізації. Особлива увага приділяється їй на сучасному етапі розвитку суспільства, яке прагне до інтеграції в світову спільноту.


Історіографія проблемного навчання Сократ Сократ Ж.Ж.Руссо Ж.Ж.Руссо Ф.Дістервег Ф.Дістервег М.Пирогов М.Пирогов К.Ушинський К.Ушинський Джон Дьюї Джон Дьюї С.Рубінштейн С.Рубінштейн О.Матюшкін О.Матюшкін М.Скаткін М.Скаткін Т.Кудрявцев Т.Кудрявцев М.Махмутов М.Махмутов І.Лернер І.Лернер В.Оконь В.Оконь В.Дрибан В.Дрибан В.Вергасов В.Вергасов Ф.Фурман Ф.Фурман О.Коваленко О.Коваленко В.Паламарчук В.Паламарчук В.Курвітс В.Курвітс Л.Чубарова.


Страница 6 из 8. ТЕМА 5: ТЕХНОЛОГІЇ ПРОБЛЕМНОГО НАВЧАННЯ. Базові знання: Дати визначення поняттям: Проблемне навчання. Проблема. Проблемна ситуація. Навчальна проблема. Цільова настанова У процесі вивчення навчального матеріалу на підставі наявної інформації стосовно конкретних умов навчання формуються вміння проектувати проблемні технології навчання, які охоплюють: – розроблення евристичних питань, що подаються у формі діалогу викладача й учня.


Технология проблемного обучения не нова: она получила распространение в 20-30-х годах в советской и зарубежной школе. Проблемное обучение основывается на . - ставит проблемные задачи (например: с недостаточными или избыточными исходными данными, с неопределенностью в постановке вопроса, с противоречивыми данными, с заведомо допущенными ошибками, с ограниченным временем решения, на преодоление «психологической инерции» и др.).


Проблемне навчання (Problem-Based Learning) – це метод навчання, в якому реальні складні проблеми використовуються як освітній інструмент. Джерелами ситуацій для проблемного навчання можуть бути публікації з газет та журналів, описи з книг чи записи з професійних щоденників, сюжети з телебачення чи інтернет-каналів.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

решебник по экзаменационному сборнику по математике 9

конспекти уроків англійської мови 7 клас карпюк

экология эссе казакша