контрольні повноваження рахункової палати україни
До повноважень Рахункової палати по контролю за дотриманням бюджетного законодавства відповідно до ст. 110 Бюджетного кодексу України та ст. 2 Закону України «Про Рахункову палату» належить здійснення контролю за: 1) використанням коштів Державного бюджету України відповідно до Закону «Про Державний бюджет України»; 2) утворенням, обслуговуванням і погашенням державного боргу України; 3) ефективністю використання та управління коштами Державного бюджету України
Закон передбачає, що контрольні повноваження Рахункової палати розповсюджуються на Верховну Раду України, Адміністрацію Президента України, органи виконавчої влади, у тому числі їх апарати, Національний банк України, Фонд державного майна України та інші державні органи і установи, утворені відповідно до законодавства. У частині, що стосується використання коштів Державного бюджету України, Рахункова палата має право контролювати також місцеві державні адміністрації і органи місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації. Функції, що здійснює Рахункова палата відповідно до вищен.
1. Рахункова палата від імені Верховної Ради України здійснює контроль за надходженням коштів до Державного бюджету України та їх використанням. 2. Рахункова палата підзвітна Верховній Раді України та регулярно її інформує про результати своєї роботи. 3. Рахункова палата є державним колегіальним органом. 4. Рахункова палата є юридичною особою, має печатку із своїм найменуванням і зображенням Державного Герба України. 5. Рахункова палата розташовується в місті Києві. Стаття 2. Правові основи діяльності Рахункової палати. 1. Організація, повноваження і порядок діяльності Рахункової палати визнач.
7.2.3. Повноваження Рахункової палати. Рахункова палата має такі повноваження: здійснювати експертно-аналітичні, інформаційні та інші види діяльності, що забезпечують контроль за використанням коштів загальнодержавних цільових фондів, коштів позабюджетних фондів, за цільовим використанням фінансово-кредитних і валютних ресурсів під час здійснення загальнодержавних програм . отримувати від Національного банку України, уповноважених банків та інших кредитних установ необхідні відомості про здійснювані ними операції та стан рахунків установ та організацій, що перевіряються, від інших підприємств і організацій — довідки, копії документів по операціях і рахунках цих підприємств та організацій
Статтею 98 Конституції України визначено, що контроль від імені Верховної Ради України за надходженням коштів до держбюджету та їх використанням здійснює Рахункова палата. Організація, повноваження і порядок діяльності Рахункової палати визначаються законом. БКУ передбачає, що в Україні фінансовий контроль і аудит та оцінка ефективності використання бюджетних коштів здійснюються на всіх стадіях бюджетного процесу. Рахункова палата є одним з органів, який має повноваження по контролю за дотриманням бюджетного законодавства.
Рахунко́ва пала́та України — орган фінансово-бюджетного контролю, який утворюється Верховною Радою України, підпорядкований і підзвітний їй. Працює самостійно і незалежно від інших органів держави. Створена відповідно до прийнятої 1996 року Конституції та Закону України «Про Рахункову палату» від 2 липня 2015 року. Раніше був чинним Закон «Про Рахункову палату» від 11 липня 1996 року. День Рахункової палати відзначається щороку 22 жовтня.
До повноважень Рахункової палати по контролю за дотриманням бюджетного законодавства відповідно до ст. 110 Бюджетного кодексу України та ст. 2 Закону України «Про Рахункову палату» належить здійснення контролю за: Завданнями Рахункової палати є: v організація і здійснення контролю за своєчасним виконанням видаткової частини Державного бюджету України, витрачанням бюджетних коштів, у тому числі коштів загальнодержавних цільових фондів, за обсягами, структурою та їх цільовим призначенням; v здійснення контролю за утворенням і погашенням внутрішнього і зовнішнього боргу України, визначення ефекти.
Для контролю за виконанням законів України, постанов, прийнятих Верховною Радою України, виконанням Державного бюджету України, поквартальним розподілом доходів і видатків бюджету, в тому числі видатків з обслуговування внутрішнього й зовнішнього боргу України, витрачанням органами виконавчої влади бюджетних коштів, коштів цільових і позабюджетних фондів, у тому числі і за їх призначенням, виконанням рішень Верховної Ради України про надання Україною позик і економічної допомоги, передбачених. - оптимізація функцій і повноважень; - формування системної і довершеної нормативно-правової бази (в тому числі стандартизація державного фінансового контролю)
<…> Контрольні повноваження Рахункової палати, відповідно до статті 98 Конституції України, на місцеві бюджети не поширюються. (речення друге абзацу сьомого пункту 4 мотивувальної частини). По-перше, Верховна Рада України, яка за юридичною природою є єдиним органом законодавчої влади в Україні – парламентом (стаття 75 Конституції України), реалізує свої конституційні повноваження, зокрема і у фінансово-економічній сфері, саме як орган загальної компетенції. Рахункова палата відповідно до статті 98 Конституції України та проекту Закону України “Про внесення змін до статті 98 Конституції України” є і залишається органом спеціальної компетенції.
Стаття 1 Закону України "Про Рахункову палату Верховної Ради України" передбачає, що Рахункова палата є постійно діючим вищим органом державного фінансово-економічного контролю, який утворюється Верховною Радою, підпорядкований і підзвітний їй. Рахункова палата здійснює свою діяльність самостійно, незалежно від будь-яких інших органів держави. До складу Рахункової палати входять Голова Рахункової палати та члени Рахункової палати: Перший заступник і заступник Голови, головні контролери та Секретар Рахункової палати. Завданнями Рахункової палати є
Статус членів Рахункової палати та посадових осіб апарату Рахункової палати. Стаття 19. Вимоги до члена Рахункової палати. Повноваження члена Рахункової палати. Стаття 24. Умови оплати праці членів Рахункової палати і посадових осіб апарату Рахункової палати та гарантії їх соціального захисту. Права і обов’язки осіб, які входять до складу контрольної групи Рахункової палати. Стаття 33. Права та обов’язки посадових осіб об’єкта контролю. Відносини Рахункової палати з Президентом України. Стаття 39. Відносини Рахункової палати з Кабінетом Міністрів України. Стаття 40. Відносини Рахункової палати з органом державного фінансового контролю.
Порядок здійснення контрольних функцій Рахунковою палатою України. Для здійснення контролю за витратою коштів Державного бюджету України на утримання розвідувальних органів України і фінансування їх діяльності створюється з числа членів Рахункової палати України спеціальна група. Члени спеціальної групи Рахункової палати України здійснюють повноваження, передбачені цією статтею, лише за умови оформлення допуску до відомостей, які становлять державну таємницю, в порядку, встановленому Законом України "Про державну таємницю". Їм забороняється розкривати методи і засоби діяльності розвідувальних органів, розшифровувати їх співробітників, розголошувати отриману інформацію.
Функції та повноваження. Нормативно-правові акти Рахункової палати. Перевірка виконання окремих статей державного бюджету. Аналіз відхилень від показників. Неоднозначно характеризується і місце Рахункової палати України, але ця неоднозначність дещо іншого роду. Вона пов’язана насамперед із тим, що згідно з Конституцією України, Рахункова палата є органом, що діє від імені Верховної Ради України. В Законі ж “Про Рахункову палату” від 11 липня 1996 р. № 315/96-ВР (далі – Закон про Рахункову палату) зазначено, що Рахункова палата підпорядкована й підзвітна Верховній Раді, але попри все здійснює свою діяльність самостійно, незалежно від будь-яких інших державних органів.
Оскільки Конституцією України до повноважень Верховної Ради України належить контроль за виконанням Державного бюджету України, цей контроль парламент здійснює як безпосередньо, так і через створену ним Рахункову палату, яка контролює використання коштів Державного бюджету України від імені Верховної Ради України.
Позапланові контрольні заходи проводяться за рішеннями Колегії Рахункової палати на підставі постанов або протокольних доручень Верховної Ради України, звернень комітетів Верховної Ради України та запитів народних депутатів України, за якими Верховна Рада приймає рішення. Важливо підкреслити, що повноваження Рахункової палати, передбачені чинним законодавством України, поширюються на Верховну Раду України, органи виконавчої влади, у тому числі їх апарати, Національний банк України, Антимонопольний комітет України, Фонд державного майна України та інші державні органи й установи, створені згідн.
Рахункова палата– це постійно діючий орган контролю, який утворюється Верховною Радою України, підпорядкований і підзвітний їй. Рахункова палата є юридичною особою і здійснює свою діяльність самостійно, незалежно від будь-яких інших органів держави. Рахункова палата свою діяльність здійснює як незалежний орган контролю Верховної Ради України і керується Конституцією України та законом України № 315/96-ВР від 11 липня 1996 року «Про Рахункову палату» із змінами та доповненнями.
Функції рахункової палати україни як постійно діючого органу контролю. Стратегічний курс України спрямова-ний на Європу. Це означає, що державні інституції, серед яких особливе місце на-лежить Рахунковій палаті України як по-стійно діючому органу контролю, мають створюватися й розвиватися на основі європейських стандартів і перевіреної багаторічним досвідом кращої світової практики. Однією з основних функцій Верховної Ради України є контрольна. Безумовно, усе, що стосується контролю за надходженням і витрачанням коштів платників податків, – прерогатива дер-жавних інституцій. Механізмом забезпе.
Рахункова палата, що функціонує з 1997 року є вищим органом фінансового контролю в Україні. Діяльність Рахункової палати, регламентується також Законом України "Про Рахункову палату України". Рахункова палата утворюється Верховною Радою України і підзвітна їй. Склад Рахункової палати призначається Верховною Радою України шляхом таємного голосування. Взаємовідносини Рахункової палати з Верховною Радою України будуються на основі підзвітності. При цьому зберігається її незалежний статус як органу спеціальної конституційної компетенції. Рахункова палата щорічно звітує перед Верховною Ра.
1. До повноважень Рахункової палати належить здійснення контролю за використанням коштів Державного бюджету України, в тому числі на обслуговування і погашення державного боргу. 2. Рахункова палата подає Верховній Раді України висновки та пропозиції щодо стану використання коштів Державного бюджету України за підсумками кожного кварталу. (У редакції Закону України від 07.10.2010 р. N 2592-VI). Стаття 111. Повноваження центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної бюджетної політики, та місцевих фінансових органів з контролю за дотриманням бюджетного законодавства.
Президент України: 1) припиняє повноваження Верховної Ради України, якщо протягом тридцяти днів однієї чергової сесії пленарні засідання не можуть розпочатися; 2) скасовує акти Кабінету Міністрів України та акти Ради міністрів Автономної Республіки Крим; 3) очолює Раду національної безпеки і оборони України; 4) має право вето щодо прийнятих Верховною Радою України законів із наступним поверненням їх на повторний розгляд Верховної Ради України.
Коментарі
Дописати коментар